Wednesday, September 7, 2011

W@n!t@ !tU c@nT!k...:)



se0rang anak lelaki kecil bertya kepada ibunya
''mengapa ibu mnangis?"
''kerana aku seorang wanita"
kata si ibu kpd anaknya
''aku tidak mngerti"
kata anak itu.ibunya hanya mmluknyadan berkata
''dan engkau tidak akn mengerti''
kemudian anak llaki itu brtya kpada ayhnya,
''mgapa ibu suka mnangis tnpa alasan?"
''semua wanita mnangis tanpa alasan"
hanya itu dapat dikatakan oleh ayhnya..
anak lelaki itupun mmbesar sehingga dewasa,
tetap ingin tahu mgapa wnita mnangis.

marilah kita renungi:
''ketika aku menciptakan seorang wanita,
ia diharuskan untuk menjadi istimewa"
''aku mmbuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia,
namun cukup lembut untuk memberikan kenyamanan"
''aku memberikan kekuatan dari dalam untuk melahirkan anak
dan menerima penolakan yang seringkali datang
dari anak-anaknya''
''aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketikaorang-orang lain menyerah,dan mengasuh
keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan
tanpa mengeluh"
"aku memberinya kepekaan untuk menyintai anak-anaknya
dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya"
"aku memberinya kekuatan untuk mendukung semangat
suaminya dalam kegagalannya dan
melengkapi dengan tulang rusuk suaminya
untuk melindungi hatinya"
"aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui
seseorang bahawa seorang lelaki yang baik
takkan pernah menyakiti isterinya,
tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu"
"dan akhirnya,aku memberinya air mata
untuk dititiskan.ini adalah khususnya untuk
digunakan biarpun ia diperlukan"
"kau tahu,kecantikan seorang perempuan wanita
bukanlah dari pakaian yang dikenakan,
susuk yang ditampilkan,atau bagaimana ia menyisir rambutnya".
KECANTIKAN SEORANG WANITA HARUS DILIHAT
DARI MATANYA,KERANA ITULAH PINTU HATINYA,
TEMPAT DI MANA CINTA ITU ADA..
:)


0 comments:

Post a Comment